mandag den 9. januar 2012

DIY - Fleece morgenkåbe

Lørdag formiddag gik turen til stof&stil. Det er måske ikke det mest inspirerende stof sted, men det eneste jeg kender i Herning området. Og så er det dejlige overskuelige priser, som oftest.
Jeg købte, blandt andet, natur farvet micro fleece, til en ny morgenkåbe.



For lang tid siden forelskede jeg mig head over heels i de her super lækre fleece morgenkåber fra Karmameju. Men med en baby i huset og en mand på SU tillader bugdetet det altså bare ikke. Så ved juletid sidste år (2011) sprang jeg ud i selv at sy noget lignende. Kåben blev til min lillebror, og blev taget varmt i mod.


Den blev brun, med detaljer (lomme, bindebånd og ærme opslag) i brunt fløjl. Resultatet var altså ret lækkert, så nu blev jeg nød til at få én lavet til mig selv også. Desværre havde jeg ikke tegnet mønsteret ned sidste gang, så jeg måtte starte forfra, igen. Lidt trælst, men lykkedes dog at få den tegnet op, klippet og syet, i går aftes da fisen var lagt i seng. I dag lavede jeg så detaljerne færdige.




Jeg er okay tilfreds med resultatet. I går aftes var jeg lidt i panik over farvevalget, som pludselig mindede mig mest om hospitalsvæsnet. Så halvt i panik, greb jeg en gammel julegave fra min lillebror, den skønneste 3 m. lange, blå, silke sari. Som jeg indtil videre, ellers kun har kunnet nænne at klippe en stor kvadratisk firkant ud af, til et tørklæde. I dag klippe jeg så i den fantastiske store brede sølv bord, syet af dejlig fed sølvtråd. Jeg klippede en lomme og ærmeopslag, og straks var hospitals associationen glemt og borte.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...