onsdag den 11. januar 2012

Retro genbrugsguld


2. uge med projekt;  Aflever vellykket dit barn i vuggestue er skudt igang.
I dag var første dag hvor Troels var der allerede fra om morgenen af. Jeg afleverede en meget træt dreng kl 7.45 som havde været vågen siden kl 5.30. Han livede dog straks op ved synet af sine ligemænd- og damer. Han kastede sig straks i lag med den første og bedste skuffe legetøj.








Jeg nåede i vuggestuen for at hente Troels hele tre gange. Den første af gangende begav jeg mig ned i det lokale center, for at fordrive en halvtimes tid, før jeg forsøgte at vende tilbage igen. Det endte med at blive en hyggeligt tur i en af de mange lokale genbruger. Det er én af de få fordele ved at bo nær bibelbæltet, det bugner med genbrugsbutikker, og tilmed nogle gigantiske nogle af slagsen.

Jeg fandt en hel kasse fyldt med gamle Rasmus Klump blade i dag, jeg begrænsede mig til nr. 1-3 (der var helt til nr. 30). Derudover fandt jeg også det mest fantastiske Lær At Tælle - Puslespil, med de dejligste billeder på. Der var faktisk to. Måske man skulle udlove det ene i en "Give Away" engang. Eller lave små billeder af det. 
Men bedst som jeg troede jeg var færdig, fandt jeg i et forbi gået hjørne, en sand guldgruppe af gamle 80'er bånd. Samlingen bugnede af Shu-Bi-Dua, Kim Larsen, Tøsedrengende og Bamses Venner. Og som barn af forældre der var unge i 80'erne, gør den slags fund mig altid en anelse blød i knæene og varm om hjertet. Når de så ligefrem bliver foræret væk til 1 kr. stykket, handler det for alvor om at begrænse sig. Specielt taget i betragtning af at jeg p.t. ikke engang har en fungerende båndafspiller.
Dagens fund løb op i en samlet udgift på 31 kr. Meget overskueligt, og Troelsen endte med at få sig en ordetlig lur på 3 timer (13.30-16.30).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...