torsdag den 26. januar 2012

Skiferie - Jo tak!

I min familie har skiferierne altid været højtprioteret, og et af årets første højdepunkter. Turen går til Norge (man er vel vanemennesker), og vi nyder virkelig flugten fra triste grå Danmark, til hvide bjerge, frosne søer og masser af lækker afslapning i lejet hytte med sauna og plads til hele familien - om så vi kun er seks eller om vi er femten. Sidste vinter var jeg højgravid med lille fisen, og de foregående år har vi simpelthen haft for travlt (kæresten og jeg) med andre ting. Så i år er første gang at vi skal afsted sammen. Jeg glæder mig. Både til endelig at komme i gang selv, men også til bare at slappe af i det skønne norske land. Jeg glæder mig til ture langs elven, der på trods af hård frost og sne altid springer afsted under det solide istæppe og pipler frem overalt hvor den kan få luft til det. Jeg glæder mig til en hel uges afslapning, omgivet af familie, sne og is. Men til det skal man altså være ordentlig klædt på. Ærlig talt er lige præcis det med påklædningen og udstyret, ikke noget mine forældres generation gik særlig højt op i, i min familie. Jeg har stadig et tydeligt billed i min erindring af min farbror på alpin ski, iført retro rød Norrøna anorak, solide comboybukser og ski-gamacher. Men tiden ændre sig ikk', og for mine kusiner og fætre betyder påklædningen altså noget. Vi vil være klædt på til vind og vejr, koste hvad det vil. Og vi vil være mode-korrekte imens. Sku det nu være for meget forlangt? Nej, da. Så herhjemme brugte vi en pæn del af december-januar måned på at kikke på alt fra håndledsbeskyttere til boards. Efter som kæresten ikke har været afsted før, var det en hel ny garderobe til ham - og til undertegnede, tja, lidt nyt kunne man jo altid bruge.. Her er et udsnit af hvad jeg har kastet min kærlighed på










 




















Brillerne er af mærket Electric og kan købes her. Jeg er specielt tosset med de bronzefarvede EG1s Iikka Backstrom. Tøjet er Nike 6.0, og jakken er for mit vedkommende allerede i hus, da det var en gave fra mine bedsteforældre (Ja, de er søde) - bukserne kommer. Nike 6.0 kan købes her. Boards er noget jeg endnu aldrig har fået taget mig sammen til at købe, men man kikker jo altid alligevel. For gud hvor er de bare skønne. Man bliver væk i farvestrømmen og de fantasifulde tegninger. De tre nederste kan købes her, mens det første kan købes her. Handskerne synes jeg bare var sååå fine, de har det blødeste brunelæder på håndfladen og ville gå perfekt i spænd med min brune Norrøne anorak. De kan også købes hos surfogski. Hjelmen er en klassisk RED, og et must.

God vinter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...