onsdag den 25. januar 2012

Store dåser, små dåser - alle slags dåser

Jeg var lige et hurtigt smut forbi de lokale genbruger den anden dag og faldt over en lille samling antikke køkkendåser. For mig er lige præcis de her fuldstændige unikke, min mor har nogle tilsvarende, som hun har arvet fra sit barndomshjem og selvom de var dyre (150,- inkl stativ) ved jeg at hvis jeg havde fundet dem i en hvilken som helst antikvitetsbutik istedet, ville de have kostet mig mindst det dobbelte. Så de kom med hjem, uden større overvejelser.


De her mægtig fine nye dåser bliver lige efterfulgt af en billedstorm af andre gamle metal dåser og skrin, fra rundt omkring i mit hjem. De er skønne synes jeg og samtidige funktionelle. Jeg eeelsker de slidte kanter og tegnene på slid og liv.

Dem her er hverken gamle eller dyre. Oliven dåserne kan købes i Søstrene Grene, mens den høje har været fyldt med dejlig italiensk jomfru olivenolie og kan findes i supermarkeder, hvis man leder lidt. Vi har brugt dem til lidt af hvert, krydderurter, bestikholder, vaser og for tiden bliver den store brugt til opvaskebørsteholder.

Den her fine lille sag er fra Marokko, en gave jeg har fået af min farbror og hans kone, da jeg var barn.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...