torsdag den 12. januar 2012

Tag dig sammen - Køb dog et nyt kamera!

De sidste mange år har jeg rejst Europa rundt med dette kamera:




Det har været en fin nok rejsekammerat, i forhold til at det har de mest grundlæggende features. Og da min far i sin tid købte de ttil mig (ca. 5-6 år siden) var det et virkelig godt digital kamera til pengene.
Men årene er vidst løbet fra mig, for jeg har længe været bevidst om at mit/vores (man er vel en fmailie) behov forlængst er løbet fra det. 5 mega pix. er ganske ikke nok længere. Før i tiden har jeg brugt det ekstremt sjældent, men efter at vi har fået bassen bliver det hyppigt brugt og for hver gang jeg bruger det bliver jeg blot mere og mere klar over, hvor meget mere jeg gerne ville have ud af det.

Så nu har jeg altså taget en beslutnig, der må spares sammen til et nyt og bedre. Bloggeren Andrea, der har bloggen Smileandsayfromage, giver her sit bud på hvordan et godt kamera ser ud. Hun benytter sig at det rimelige prof Canon EOS 550D, som med sine 18 mega pix jo kunne være en udemærket kandidat. Men med et prisleje på omkring de 6000-7000 står jeg altså af. To bogstaver - SU x2 - Det går bare ikke!
Men så måske det lidt mindre Canon EOS 1100D med 12,1 pix. Det kan købes i elgiganten her for små 3200 kr.


Hmm.. What to buy?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...