lørdag den 25. februar 2012

VIP billet Odense | Designer Bazaar


Et årligt must Designer Bazaar Odense. De sidste par gange har jeg været afsted både med min mor og bedre halvdel. Det udvikler sig hurtigt til et weekend projekt. Vi har dog endnu tilgode at tjekke den lokale Herning Bazaar ud. Måske det bliver det her forår jeg kaster mig ud i det. Odense Bazaaren starter d. 31/3 og varer weekenden ud, som altid. Herning Bazaaren er en lille måneds tid senere, d. 21/4-22/4.

Anyways - overvejer lidt at købe VIP-billetter til Odense bazaaren, så slipper man uden om kø og får en goodiebag. wuhu..

VIP billet Odense Designer Bazaar

Hvis du ikke allerede har haft spare fornøjelsen ved en god bazaar er det klart en tur værd. Der er altid et godt blandet udvalg af varer. i Børnetøjs afdelingen plejer der at være mærker som Molo, Urban Elk, Ej Sikke Lej osv. Og til de lidt mere kræsne kvinder er det altså gode tilbud at finde på alt fra Arena CPH, Julie Sandlau, D&G undertøj, enklte varer fra Ganni og andre lækre delikatesser. Det har for mit vedkommende også været et sted hvor jeg af og til har stiftet bekendtskab med dyre udenlandske kvalitets mærker som jeg ikke ellers kendte. Munderingskompagniet har også før været der, med et lækkert udvalg af drastisk nedsatte lædervarer. Derudover plejer man at kunne finde lidt af hvert, lige fra mere mainstream mærker til langt mere unikavarer, dejlige cashmere strikvarer og store håndquiltet indiske tæpper, ala. HAY's.





// HAY //




Det skal nok siges at, bazaaren ofte er en ret kaotisk oplevelse. Det er altså ikke specielt børnevenligt. Man skal have et vist overblik, overskud og tilgangs strategi for at komme ordentligt igennem. Og så kan det være en fordel ikke at være bleg for at "prutte" lidt om prisen. Det er oftest varer butikkerne ikke har kunne sælge, udgåede kollektioner, overskydende varer, prototyper, fejlfabrikationer etc. der bliver solgt ud af, og ofte er de enkelte stande villige til at handle om prisen og give mængde rabat. De vil gerne af med produkterne.

Og selvom at hverken min mor eller kæreste normalt er mennesker der er til crowded steder, plejer de at overleve. Når først min mor finder Margit Brand og Sofie Schnoor, glemmer hun hurtigt hvor meget hun hader trængte steder og mange mennesker. Og ligeledes går det kæresten når først tilbudende bliver gode nok..
På deres hjemmeside står der at du sparer op til 80 %. Jeg tror ikke at det er helt løgn, nogle af Arena's smykker, som normalt løber op i en mindre formue - får man nærmest kastet i nakken for 50-100 kr. Men der er selvfølgelig den hage, at det som sagt er gamle varer. Og noget af det, specielt de dyrer smykker fra Julie Sandlau og Arena går altså igen og igen efter gentagende bazaarer.. Men afsted det skal jeg i hvertfald.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...