fredag den 16. marts 2012

Don Quijote om igen..


Om en lille times tid lukker jeg computeren ned, og går officielt på weekend. Det har været en interessant uge. Jeg har kæmpet med symaskinen, trodsige kontor damer, dårlige børnemaver og manden. Sådan er livet bare nogle gange ikk'? Mit liv i hvert fald, det ligger vidst ligesom bare i Thing-genet. Det kæmper altid, vindmøller eller ej. Don Quijote om igen. Pis oss.. min mor siger altid at man skal vælge sine kampe med omhu - min far siger jeg skal runde pænt af og gi' et ekstra smil. Det er sikkert rigtig nok alt sammen, men jeg kæmper videre anyways. Og jeg skal nok vinde den her omgang. Det gør jeg som regel. Tror det er et spørgsmål om udholdenhed..

Apropo Don Quijote's vindmøller, Dong Energy har da for alvor fået placeret sig selv i medierampelyset. Min største forundring i hele det her medie cirkus, er nok hvor hurtigt Hr. og Fru Danmark kom op af stolene da de pludselig troede at deres skattekroner blev ødslet bort. Hvem gad høre om de columbianske minearbejder der lider dagligt, mens de knokler i Cerrejon-minen for at levere en fjerdedel, af al den kul vi årligt bruger i lille Danmark. Ingen, heller ikke selvom at P1 lavede udseendelse på udseendelse, søgte om aktieindsigt og forsøgte at grave. Nobody cares! Heller ikke den danske regering. For faktummet er at Dong er en af de hastigst voksende virksomheder i Danmark, og de levere - hver gang. Målet hellige midlet ikk? Men ups, så vågnede befolkningen alligevel op, for var der nogen der sagde at det var deres hårdttjenete skattekroner der gik ufortjent til højtlønnede cheffer? Så skal jeg da nok lige love for Dong blev til forside stof fra en ene dag til den anden.. Hvem er det lige der vækker størst foragelse i den her sammenhæng? Jeg kunne tale længe om det her, men det bliver det vidst ikke mere passende af..

P1 Udseendelse 2012: "I januar 2010 fortalte en række arbejderne fra Cerrejon-minen i P1 Dokumentar, at de bliver alvorligt syge af vibrationer, kræftfremkaldende kemikalier og af kul- og kvartsstøv fra minen. Og det er ikke kun minearbejderne, der har problemer. Indbyggere nær minen fortæller om udbredte åndedrætsproblemer, hudsygdomme, misfostre, sterilitet, ja, selv dødsfald."

I et kort resume til Finansministeriet konkluderede DONG i april 2010, at samarbejdet med minen kunne fortsætte uhindret. "DONG Energy finder ikke, at der er forhold i den eksterne rapport, som påvirker det fremadrettede samarbejde med Cerrejon-minen," lød konklusionen på resumeet.


Puha, det var så aftenens sure opstød - den der små borgerlige tilstand medierne altid forstår at udnytte, irriterer mig sgu lige meget hver gang.. hmpf (hvis du tør, kan du læse mere om de columbianske miner, eller hør udseendelserne på P1 her)

Skal I lige se hvad jeg faldt over her til aften?





Fandt helt tilfældigt den her secondhand designer-børnetøjs shop. Den er bare fin, her kan købes lidt af det hele (altså af alt det super super lækre, man næsten aldrig nænner at bruge sine små penge på). Det er en flok søde kvinder der har slået hovederne sammen, og sælger ud af deres heldige små poders overskydende sager. Der er lækkerier fra Creme de la Creme ala Edgar, Caramel baby & Child, Burberry osv. osv. Til meget rimelige priser. Bestemt et besøg eller to værd.

God weekend folkens!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...