tirsdag den 13. marts 2012

Insane in the membrain ...

Design opgave 1. semester officielt afsluttet og afleveret.. Tjek!

"En lille" opgave synes jeg det lød på, og alligevel har jeg siddet lænet over sofabordet de sidste fire aftener fra otte til ti (hvis det kan gøre det!). Jeg har produceret image boards (ala mood boards), mindmaps, arbejdstegninger, skitser, color barcodes og farvekort - alt sammen opsummeret og samlet i et styks færdig portfolio og en A3 folder. Det har været en super hyggelig, kreativ og fed process. En af de der hvor man virkelig tænker at man er kommet til det helt rigtige sted.. I forbindelse med image board'sne har jeg selvfølgelig bladret pinterest igennem, som btw er min nye bedste bedsteste ven. Hvordan har jeg nogensinde klaret mig uden? Den tid er i hvertfald forbi, alle design studerende burde være registrede pinterest  bruger, det letter altså image board processen betydenligt, det er jo et mekka, skabt til board kreationer.. hmm, nå men i den forbindelse er jeg faldet over lidt nyt, nye blogge og stakkevis af lækkerier, eyecandy så det batter.. Her får I en lille håndfuld, pænt serveret ;)



En dejlig hippie, 80'er boheme inspireret tumblr.com side.. Dvs, en hjemmeside/blog med masser af billeder - altså virkelig MASSER af billeder, der er nærmest ikke andet. Det er billedbombardering der vil noget. Rent guf for mine sultene pinterest boards.



En anden tumblr.com side jeg faldt over i dag:



Jeg ved ikke med jer, men for mig virker det her altså. Det er sgu stemningssættende - på den lækre måde. En rejse ned af memory lane, pænt kryderet med legendariske Nirvana numrer, Doors og en über ung Leonardo DiCaprio - oveni får man så også lige et ordentligt spark langt ind i 80'-70'ernes løssluppet hippie/boheme tilstand.. Apropo mood boards, her er sku en stemning at hente, forsvinde væk i - ind i. Fantastisk godt understøttet af den super velvalgte baggrundsmusik der selvfølgelig går til temaet.. Et dejligt lille pusterum, hermed varmt anbefalet!

Men som altid her i den lille blip blåp blog verden, så ligger der et lille spindelvævs netværk bag, der hurtigt får den umiddelbare glæde til at dale, når man ser gentagelsens gang. Bag bloggen står nemlig en pur ung amerikansk teenager pige, på små 13 år - og selvføgelig har alle hendes veninder noget tilsvarende.. hmpf, øv.. Men opsætning, sammensætning, billeder og musik er stadig fantastisk godt tænkt, gennemført til benet og skide inspirerende. Det sætter i hvertfald mig igang..

Så hvis man vil se mere kan man tjekke disse ud, det er meget tilsvarende (så er I advaret);












 I dag var det en af de der spæde forårs dage der bare altid sætter noget i gang i mig. Foråret burde kalde på lange gåturer og boldspil, men for mig vil det nok altid minde mig om en hengemt tid med frihed, ture i Haven, forbudte smøger og masser af rå hygge. Så selvom det er lidt corny, og lidt gennemskueligt, fanger det mig altså når jeg bladre gennem disse unge teenage pigers flotte tumblr blogge, og bliver mødt med fragmenterede overskrifter revet ud af gamle grunge 90'er tekster ("Insane in the membrain" - Cypress Hill) og Guns'N'roses "Welcome to the jungle" ..








I samme forbindelse fandt jeg denne blog; http://ville-noire.com/ .. Stemningen på bloggen er mindre "sort", lidt mindre fanden i voldsk og 80'er-90'er musik inspireret, men stadig meget lækker -






vill·e no·ire [vill nu-wahr]
french (meaning: black city)

Måske det bare er mig der har brugt lidt for mange timer med at lede efter stemningssættende billeder de sidste dage, men jeg befinder mig altså godt i de her forskellige billeduniverser. Og jeg vil helt sikkert vende tilbage til dem næste gang jeg sidder med en lignende opgave.. Eller hvis man bare skulle mangle lidt inspi. en tør dag..





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...