onsdag den 4. april 2012

Designer Bazzar med kræmmer smag..

Nå, skulle I lige se hvad vi fik slæbt med hjem fra den Designer Bazaar?


// Grøn assymetrsik skjorte og sorte læder bukser - Second Female //
samlet 300,-

// Grå melange stik m.blonde //
Ny pris 800,- solgt 400,-

// Fillippa K ternet blazer //
Ny pris 3500,- solgt for 700,-


Selvom vi fandte flere gode ting, levede arrangemenget ikke op til mine forventninger. Jeg har været afsted flere gange efterhånden, og ved at man plejer at kunne finde lidt af hvert. Både i den dyre og billige ende. Specielt plejer jeg at gå efter Julie Sandlau og Arena CPH smykker, da det er et sikkert sted at spare penge. Men de var ikke at finde på bazaaren i år, til min store skuffelse. Derudover plejer der at være flere mindre detailhandler der stiller op, med små særlige udvalg af cashmere produkter, læder armbånde med jade sten, lækkert fransk undertøj og andre fine blandede ting. Desuden havde arrrangørene tilsyndladene vuderet at målgruppen var folk der udelukne kom for at gøre et ekstremt billigt fund, og man havde derfor fyldt samtlige stande med generelt billige produkter som for mig at se intet har at gøre på en Designer Bazaar, men derimod på et kræmmermarked. Og jeg kender altså mine kræmemrmarkeder, selv for et lagersalg at være, var priserne skruet godt op - du kunne få et par billige no name china produceret hvide plastic solbriller, til den nette pris af 75 kr.,- Nej, tak. De burde have kostet max. 25 kr. Og sådan fortsatte det bare, stand efter stand med billige varer og totalt uinteressante varer fra brands som Sisters Point og Vila. Og så er 50 kr. for et par shiny billige leggings stadig ikke billigt nok, når de vel normalt  max. koster 150 kr. i butikken.. NO WAY! Fidusen ved Designer Bazaar, og lagersalg i det hele taget, er at det er en måde for os dødelige at komme i besiddelse af varer som vi ellers kun ville drømme om. For mig at se betyder det ikke nødvendigvis at jeg skal kunne gå derfra og have fyldt posen for 100 kr. Det kan jeg gøre i genbrugen eller på markedet.. Men okay, det er min smag og jeg må nok indrømme at for 60 kroners indgang forventer jeg mere for at gide gøre det igen. Derudover havde arrangørerne valgt at inddrage et kæmpe midter areal, centralt i hallen, til mad boder - en fiks idé til at tjene flere penge på os købeglade forbrugere. Men tilgengæld også skide irriterende, for det betød at mens der plejede at være lige gange, som man struktureret kunne bevæge sig igennem, forekom selve hallens layout og standopsætning nu endnu mere uoverskueligt og uorganiseret end nogensinde før.

Opsummeret, hvis du er til lagersalg der lugter langt væk af dårlig kræmemrsmag så er det her helt sikkert stedet. Hvis man gav projekt stjerner, ligger vi på en flad 2'er ud af fem..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...