fredag den 20. april 2012

Forårs camping..


Så blev det tid igen, foråret kom snigende, dagene blev længere og før jeg fik set mig om var vi på vej ud igen. Det er noget sjovt noget, opvokset i en spejder familie, der altid har sværget til lejrbål, camping og udeliv, men uden nogensinde selv at have været rigtig med på vognen, finder jeg pludselig mig selv i fuld færd med at følge familiens traditioner.. Noget har skulle fylde tomrummet der blev efter at have opgivet vores ungdom og frihed, som vi kendte den bedst og ellers har boltret os i de sidste mange år.. For bassen har en del af svaret i højgrad været at tage ud med fiskestangen og finde ro og udfordring og for mit vedkommende ville jeg specielt i vinterperioden ønske at vi var bosat mere nordligt, og at man istedet kunne bruge hvert et ledigt øjeblik med et board under fusserne..



Men sådan ligger landet jo bare ikke. Dog har lille Danmark også lidt at byde på, selvom det ikke er de store udfordringer.. I torsdags var solen fremme og bagte for første gang i lang tid, vi tog chancen efter at have set vejrudsigten for resten af weekenden, pakkede taskerne, hentede mussen og drog afsted mod den nærmeste naturcampingplads. Naturcampingpladserne er nærmest altid gratis men tilgengæld super primitive. De ligger spredt over hele Danmark, oftes i ret naturskønne områder.




Velkommen til heden!
Var godt klar over at vi var flyttet fra grønne Fyn men hvor øde og anderledes heden faktisk er, var vidst ikke helt gået op for mig før i torsdags..

Basserne slår telt op i de nærmest ørken lignende omgivelser



Dette var så absolut en af de bedre pladser med brænde, bålplads, bord/bænke og sågar et fint lille lokum!



For snart en lille evighed siden rejste jeg sammen med resten af familien gennem USA, fra Louisiana til California, syv stater på fire uger.. Og ind imellem da vi vadedet rundt, der ude på heden i torsdags, fik jeg glimtvis associationer til amerikanske landskaber, der åbenbart stadig står knivskarpt i min hukommelse. Men når man så bevægede sig længere ind i skoven, helt der ind hvor træerne stod tætte som i "Games of Thrones", hvor skovbunden var dækket af et tæt og frodigt lag mos og faldne fyrnåle, helt derind hvor solen havde svært ved at trænge igennem og henlagde området i en sælsom mystik og indre ro, mindede det så absolut om de norske fjelde og svenske skove.. Det var lidt af en rejse og vi nød det bare..





Lidt udfordringer lykkedes det os alligevel at finde - ikke planlagt vil jeg sige.
Aftenens spadseretur ud i terrænet overraskede os - men det gik! Selvom det var en anelse stejlt






2 kommentarer:

  1. Ser ud til at have været en fantastisk tur ud i det fri. Kan mærke at den gamle spejder vækkes i mig når jeg læser det :)

    SvarSlet
  2. Hehe tak! Hvor dejligt. Kikkede lige forbi jeres blog, den ser rigtig fin ud.. Dejlige billeder af den cykel parate lyserrøde by! Det var da oplagt :)
    God mandag!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...