torsdag den 5. april 2012

Nostalgi og bæredygtighed



// Lillebrorens fine gamle dyt //


// Den gamle utætte VOSS ovn //

// Søndags æggekage - nej, det var ikke meningen! //

// Mini mandens nye gynge //



Jeg ved ikke helt om gammelt lort er det samme som bæredygtighed, men jeg synes der ligger en vigtig pointe i at beholde og købe ting der holder. Den der modstilling til vores ellers så glade "køb og smid væk" tilstand, tror jeg er ret vigtig. Da mine forældre fik lavet nyt køkken for en sanrt 10 års tid siden, blev alt skiftet ud, med undtagelse af min mors gamle orange/brune 80'er ovn. Alle de nye ovne der var fremme på det tidspunkt, var lige én tand mindre, hvilket betød at hendes gamle bageplader etc. heller ikke længere ville kunne passe i. Dette skabte selvføgelig krise, og ovnen måtte blive. Det afføder mange kommentarer når folk træder ind i mine forældres elelrs pæne og relativ stilrene cremefarvede køkken, og så får øje på den der gamle VOSS ovn side om side med nye rustfrie elementer fra GRAM. Men det virker og bagepladerne passer i!

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at der ellers er en næsten sygelig svaghed for gamle biler i familien, og sepcielt gamle SAAB'er. Men min lillebrors er yden tvivl, den fineste i samlingen (som ellers rummer en pæn håndfuld). Mine solbriller på nederst billede, er et par gode gamle genbrugsbriller, jeg har givet 5 kr. for (ca.) og efterfølgende har invisteret små 500 kr. i at få sat solbrilleglas i. Det kan klart godt betale sig, men det var en dyr omgang. Ting jeg tilgengæld har erfaret ikke kan betale sig (for mig i hvertfald) at ofre penge på, er reperationer af min gamle B&O cd afspiller. Efter at have ofret 1200,- på en dyr fornyelse af min elskede CD afspiller, er den nu i stykker igen, for tredje gang. Forsøget var velment, og hjertet var på det rette sted. Men nogel gange står ting åbenbart bare ikke til at rede..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...