lørdag den 7. april 2012

Optagelsesprøven designteknolog feb. 2012


Da jeg startede bloggen i starten af 2012, havde jeg egentlig planer om at det skulle være en mulighed for nysgerrige deisgn interesserede, at få et lille smugkik ind i TEKO verdenen. Så første skridt ville meget naturligt være at fortælle lidt om optagelsesprøven, og vise lidt af min..

Opgave formuleringen lød som følgende:
<>
 
<>
<>
 

 

1. Indsend 3 håndtegnede tegninger, der viser din evne til at gengive form og proportioner.
Det kan være croquis, modetegning, illustration eller lignende.

2. Beskriv dig selv og dit mål med uddannelsen.
Beskriv dit drømmejob. Max.1 side.


Udvælg 2 af de givne inspirationsbilleder til at arbejde videre med.
3. Med udgangspunkt i former og farver i de valgte inspirationsbilleder, designer du minimum 2 outfits.
Det vil sige 2 påklædte modeller til hvert inspirationsbillede. Beskriv valg af materialer i stikord.

4. For at dokumentere idéudviklingsprocessen, beder vi dig om at medsende skitser fra processens start til de færdige tegninger. Max. 5 sider.

 




Inspirationsbillede 1
Inspirationsbillede 2

Inspirationsbillede 3

Inspirationsbillede 4




Jeg valgte at tage udgangspunkt i inspirationsbilled 3 + 4. Jeg tegnede to modeller til ins. bill. 3 og tre modeller til ins. bill. 4.. Derudover tegnede jeg tre uafhængige tegninger til første del af opgaven, og vedlagde skitser til mine fem modeller.






Skitser til inspirations billed 4 - model 1






Inspirations billed 4 - model 1






Skitser til inspirations billed 3 - model 1













Inspirations billed 3 - model 1






Det var et lille udsnit, der er flere.. Måske der kommer lidt mere på et andet tidspunkt!


3 kommentarer:

  1. Det ser bare så godt ud Tine... Du skal nok blive til noget stort. Håber menigmand kan få glæde af dine kreative tanker end dag :) <3 - Rikke Storck

    SvarSlet
  2. Jeg har muligvis en utopisk tanke omkring nogle børnebøger vi to skal have lavet :)

    SvarSlet
  3. Hvor er du sød :) Men det er du jo.. hehe, ja nu må vi se med ham dne mindste. P.t. er han kongen af kartoffel kastning og hylde erobring. Synes ikke umiddelbart det tegner så lovende ;)

    Uhh, det lyder godt ellers, nu bliver jeg da nysgerrig. Skulle vi lige slå hovederne sammen?

    Nu håber jeg du har fået dig tilmeldt via e-mail, så du kan se jeg har svaret og ikke farer vild :) Kører i stof og stil i morn forresten(har jeg planer om)..

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...