mandag den 14. maj 2012

Blogaward - aka retro kædebrev i nye klæder..





(Den ret svingende skrift type/skrift størrelse skyldes tekniske problemer med den her skønne gratis blogger platform! Copy/paste fungerer bare ikke optimalt sammen med blogspot! Tak Google...)

Tilbage til blogawarden og tilstedeværelsen. Jeg fandt mig selv overraskende meget på røven da jeg i forbindelse med den her "award" pludselig var nødsaget til at henvise, anbefale og tildele fem andre søde små blogge en award. For jeg læser ingen små søde blogge. Det er ironisk, selvmodsigende, ja paradoksalt at jeg som mini mini blogger, nærmest uden for blog-landkortet, ikke selv har gidet at gøre fodarbejdet og finde små nye strålende blog perler frem, før nu.. Men hvorledes skulle jeg nu lige bære mig an med det? Bloglovin'? Jeg prøvede, det gav ikke meget. De store blogge er altid nemmest at få øje på (det er ikke tilfældigt at folk glædeligt tager i mod et tilbud om at blive en del af blognetværker som Bloggers Delight vel!) Derefter tyede jeg til blog-land.dk, men forsvandt, selvfølgelig, som altid, helt væk i total billedbombardering og eyecandy.. Fokus røg øjeblikkeligt, og sekunder senere var den første nye blog tilføjet mit blog arkiv. Ja, jeg har et lille arkiv (jeg kæmper virkelig for at kunne ligge tryk på lílle) hvortil jeg glædeligt blogshopper og forspiser mig i gratis info, lækre billeder og ligegyldig information. Til sidst havnede jeg på blogtoppen.dk, et sted jeg ellers aldrig ryger forbi, men den her gang gjorde jeg så alligevel. Kun for hurtigt at kunne konkludere at dette heller ikke var til meget hjælp og at Christina, fra min gamle arbejdsplads, nu ligger #1 på listen over mest anbefalede blogs, med sin fine blog Rappedikke! Så fint, men ikke mig til meget hjælp. Kan ikke så snildt anbefale en blog med over 1000 faste læsere når betingelserne gik på at finde fem blogge med under 100 faste læsere..

Nå, men slutteligt tror jeg det lykkedes trods alt..


Awarden fungere således at man skal linke til den, som man har modtaget awarden af (i mit tilfælde Eva med bloggen 'Rarebird the Lab' - en særdeles fin blog) og man skal sende awarden videre til 5 andre bloggere, der har færre end 100 faste læsere. Og sidst, men ikke mindst, skal man så besvare fem spørgsmål..

... I virkeligheden er awarden det retro kædebrev i nye klæder. Oplevelsen er tilsvarende meget lig den man havde ved modtagelsen af sit første kædebrev. Jeg husker svagt både den første begejstring over at være blevet inkluderet og dernæst besværet ved at skulle finde fem passende piger at sende brevet videre til. Og slutteligt den der lidt tomme fornemmelse, da man endeligt indser projektets lidt ligegyldige funktion.. Men alt det her socialenetværk halløj fanger mig altså igen og igen, ideen lige så vel konceptet i funktion. Jeg bliver aldrig kommunikations afhængig, stor bruger af smartphones, eller i det hele taget tosset med de krav den stigende brug af computer og internet stiller, men der er noget meget fascinerende ved det alligevel. Og derved har jeg vist allerede besvaret spørgsmål #1 - Hvorfor begyndte du at blogge? For det hele startede vel ved en forsigtig nysgerrighed, både på det tekniske og kreative aspekt af opsættelsen af en blog, men også på hele konceptet. 
Er det den nye kommunikationsform? Er det virkelig gået hen og blevet den nye sociale netværksform? I 90'erne var computernørderne asociale og outsidere. I dag er vi alle sammen nød til at være en lille smule nørdet ved computeren for at kunne fungere i samfundet. Pludselig er de mest sociale af os dem der tillader sig at smide flest timer bort, alene, bag en skærm.. 
Alle har i dag friheden til gratis og smertefrit at opsætte deres egen blog, og derved også at iscenesætte deres eget liv, deres egen virkelighed. Vi er alle sammen blevet formidlere idag, kommunikations agenter for vores eget liv. De af os, i hvert fald, som vælger at gribe muligheden. Det er egnetlig meget apropo dokumania på DR2 i starten af måneden, hvor de sendte Catfish - en Facebook affære og igen i aftenens deadline, hvor emnet igen igen var facebook, og dets stigende indflydelse på vores tilværelse. Nå men altså, kort opsummeret, begyndte jeg vel at lugte til det der bloggeri af nysgerrighed til de socialenetværksformer og fordi at jeg i mit lille, til tider ret asociale sind, tænkte at det var en helt ny platform at være kreativ på. Det åbnede op for nye muligheder og døre jeg ikke havde set.. 

Spørgsmål #2 - Hvilke blogs følger du?
Af frygt for at dette bliver mit hidtil længste indlæg, vil jeg forsøge at gøre svaret så kort som muligt. Mit blog arkiv er omfattende, men hvis jeg kort skal fremhæve nogle få kommer de i random rækkefølge her;

Jeg kunne skrive mange på, men ærlig talt zapper jeg mere end jeg hænger ved. Jeg er ikke god til at følge med og vende tilbage. Men lader mig hurtigt rive med og farer videre til det næste.. Disse seks er dog blogs jeg altid vender tilbage til.

Spørgsmål #3 - Favorit farve
Sort - og ja, jeg er klar over at det ikke kvalificere sig som en farve..

Spørgsmål #4 - Favorit film
Den er svær. Jeg ææælsker DR2's filmklassisker, indies, Tarantinos gale univers, gamle klassisker og kitschy klassisker som Pretty Woman og selvfølgelige autentiske film.. Uh, lige umiddelbart tænker jeg Farven Lilla, ved ikke om det ligefrem er en favorit men udover Tarantinos True Romance, Death Proof, og indien Birds of America og så måske lige den danske Nordkraft, er det nok den film jeg har set flest gange og er blevet mest bevæget af..

5. Hvilke land(e) drømmer du om at besøge
P.t. drømmer jeg kun om Spanien. Sommer destinationen. Men derudover drømmer jeg vidst om lidt af det hele, fra Rusland til Indien.. Tog glædeligt et halvt års køretur på tværs af staterne..

Puha, igennem.. og så til den sværeste del - fem små blogge jeg kan anbefale;

Krea Malene kan sy det meste og sælger de mest fantastiske små retro stof pakker..

Hihi, min søde efterskolevenindes lillesøster Karoline blogger her på livet løs og lidt af hvert, og specielt mode..

Nårh ja, og så havde jeg egentlig en tredje i ærmet. Men til min store overraskelse er hendes blog en award free blog (hvilket man lidt godt kan forstå, specielt hvis man laver den der reference til de gamle klassiske kædebreve)

Og ja, den fjerde blog jeg fandt er lige ledes award free, og her stopper jagten altså.. Undskyld jeg ødelægger legen, orker bare ikke mere.. Hermed kan jeg også ligeså godt med det samme officielt erklære at det er højst sandsynligt er den første og eneste gang den her blogger leger med på gamle kædebrevs lege.. Livet er simpelthen for kort!

(Og det siger jeg kun fordi at ingen derud ved hvor ufattelig lang tid jeg lige har spildt på det her temmelige meningsløse indlæg)

6 kommentarer:

  1. Hey, tusinde tak for blogawarden, det var da super fedt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Var så lidt Karoline :) Godt du kunne bruge den!

      Slet
  2. Tine - du har ordet i din magt.. det er helt vildt fedt... Kram C

    SvarSlet
  3. Det må du altså undskylde Tine! Det var ikke med vilje... ;-) Jeg syntes du beskriver at-modtage-en-blogaward-processen SÅ fint og jeg er HELT og aldeles enig ;-)

    SvarSlet
  4. Hehe :) Det var dejligt at få den - men forstår godt at det kan blive nok!
    Mange tak Eva!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...