søndag den 6. maj 2012

Ligger det smukke i det uperfekte..?


... Jeg havde gang i den store suttesnore produktion i starten af ugen.. Noget jeg gik til med højt humør, overbevidst om at det måtte da være lige til, for så at opdage at de små detaljer som jeg syntes burde give sig selv drillede mig helt sindsygt og ingenting ville lykkes som jeg syntes det burde. Men okay, indrømmet, det var heller ikke de nemmeste materialer. Sidst jeg syede suttesnoer, syede jeg kun i faste bomuldsmaterialer. Den her gang brugte jeg både fløjl og isoli. Det var knap så lige til..




Derudover fortryder jeg nok lidt at have syet med neongrøn tråd. Det afslører altså selv de mindste fejl og ulige linjer. Og det kommer nemt til at se lidt mere "rodet" ud. Men sådan er det jo, hvor der handles der spildes. Jeg får det nemt sådan at jeg ville ønske at hver en syning var snorlige og perfekt, at man ingen afslutninger eller hæftninger kunne se. Og at bagsiden altid var lige så pæn som forsiden (hvilket den næsten aldrig er!). Men det er også bare mine forventninger ikke, hvor ofte er det egentlig man ser et stykke håndlavet arbejde? Er vi ikke bare så van til at se masseproducerede produkter fra østen, hvor et at kravene er at det hele skal være fuldstændig ens og uden finurligheder? Når jeg sætter mig ved maskinen ved jeg at der kun bliver lavet ét styk, og at lige gyldigt hvor umage jeg gør mig vil jeg altid kunne finde fejl og mangler, ting jeg ville gøre anderledes hvis jeg skulle gøre det igen. Men det er vel også lidt det der er med til at definere hjemmebakset, uperfekt unika. 
Jeg er ret sikker på at det var en af kvinderne bag det danske flise design, Made a Mano, der i forbindelse med et interview i Jyllandspostens søndags tillæg -Living, blev citeret for at udtale: "Det smukke ligger i det uperfekte". Og ja, sådan må det være.. 



// Ny tshirt //















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...