søndag den 13. maj 2012

Projekt Patchwork

- eller på dansk Projekt Lappearbejde!

Det bliver så godt.. Den anden dag skrev jeg dette indlæg, hvor jeg viste lidt billeder af min stadig voksende lappebunke. Jeg klipper firkanter i ét væk for tiden, for der skal virkelig virkelig mange små 7x7 cm firkanter til et 140x150 cm stort tæppe. 575 firkanter faktisk, for at være helt præcis.. Men hold nu fast, for nu bliver det altså lidt indviklet. For jeg har åbenbart fået min første lille blog award - Uhh! Så fint, det lyder så fancy pancy, men i virkeligheden er det vidst nærmest mere et slags 'kædebrev', men pjat med det, for nu er jeg med og det er bare så lækkert! For det betyder at min lille mini blog, som i så høj grad bliver forsømt i lange perioder, trods alt er på kortet, blog kortet, google kortet, et eller andet kort - for nogen har set den! Hihi, hvor dejligt.. Nårh ja, og så var det altså at jeg fra den ene blog, kom videre til den næste blog og havnede her, hos 'mor med meget mere', hvor jeg faldt over den her fantastiske give away, som jeg selvfølgelig er nød til at vinde. Det ville være så perfekt! Men selvfølgelig vinder man ikke sådan noget.. 

Anyway, tankerne er altså lidt flyvske i dag og svære at fastholde, så muligheden for at dette bliver mit absolut mest forvirrende og usammenhængende indlæg nogensinde, er mere end meget sandsynlig. Forvirringen og de fragmenterede tanker skyldes en relativ stor mængde rødvin, og muligvis også en mindre mængde Tuborg, der helt fejlagtigt havnede i min varetægt igår aftes og ved et uheld røg indenbords, på trods af kraftige advarsler, fra den tilsynladende, pludselige, bedre halvdel - endnu én ting jeg har undret mig meget over de sidste 20 timer, hvornår blev jeg den ufornuftig i det her forhold? 

Men okay, det havde ligesom ingenting med patchwork at gøre vel? Tilbage til pointen Tine pigen!
Jeg prøver at sige det med billeder i stedet, forhåbentlig har jeg bedre held med det.. Så, en, to, tre - billedstorm!


// Give away hos Mor Med Meget Mere her //
// Projekt Lappetæppe //
// Min lappestak //
Søde Synne som har bloggen Pust til Mælkebøtten, her, har været så flink at lade mig låne lidt af hendes billeder i forbindelse med mit lille projekt.. Dette er hendes billed og tæppe!

Okay, Så altså, give away guf, billeder af det netop påbegyndte projekt og her til sidst et enkelt lille billed af inspirationskilden.. Jeg overvejer stadig lidt hvorvidt jeg vil lave det i "farve baner" - som Synne har gjort, et mønster er jo også muligt. Men er bange for at det hurtigt bliver lidt rodet hvis ikke systemet er ret enkelt, så nu må vi se hvad det ender med. Ideen med patchwork tæpper er temmelig mormor og meget retro, men i dne her sammenhæng er det Julia, bag bloggen The Vintage Hausfrau, der løber med æren for at være inspirationskilde bag Synnes arbejde såvel som mit. Hendes fine tæppe kan ses her. Jeg arbejder med fem farvegrupper; gul, brun, rød(lilla/orange), grøn og blå. På bagsiden af mit kæmpe tæppe kommer der til at være sort imiteret skind, ideen er lidt at tæppet skal være anvendeligt og til udendørsbrug. Så det virkede oplagt at bruge et materiale der er vandafvisende og hurtigt at rengøre hvis det skulle have ligget på en fugtig græsplæne eller lignende..

Nårh ja, og så var der jo blog awarden. Det er åbenbart nogle dage siden at faklen blev sendt videre til mig, men jeg har først lige opdaget det her til eftermiddag. Jeg har fået awarden af den her søde pige, som hedder Eva og som smed mig en lille kommentar den her dag, på det her indlæg!
Men det skal der nok komme et fint lille indlæg ud af snarest. Nu vil jeg nyde resterne af min søndag eftermiddag på sofaen, efter en fantastisk men udmattende tur i svømmehallen med basserne..







2 kommentarer:

  1. En lille hilsen får du også her.
    Jeg glæder mig til at se det færdige tæppe :)

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  2. Ih hvor fint! Tak Mette, og i lige måde.. Og ja, der kommer helt sikkert også lidt konstruktivt ud af de kædebreve :)

    /Tine

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...