onsdag den 13. juni 2012

Brokke bloggeren bag Bloggers Delight..


Jeg er bare ikke til de lange positive indlæg for tiden. Det kan jeg vidst lige så godt starte med at undskylde for. For nogle uger siden mødte jeg en pige, vi sludrede lidt frem og tilbage, blandet andet om at blogge. Og hun fortalte at hun plejede at være veninder med en blogger - som de fleste kender, og som er en del af bloggers delight netværket (dvs. hun er betalt blogger ved hjælp af reklamer). Pigen jeg mødte sagde at hendes gamle veninde var blevet "opdaget" fordi hun var dygtig til at brokke sig, altså ikke bare sådan lige hist og her, men virkelig brokke sig. Over alt og alle, og alt det hun synes der var pisse svært og trælst. Og folk labbede det i sig.. Det kunne vel være okay hvis det bare var en overgang, et ånde hul, men hvis det bliver hele ens tilgang til tilværelsen, er det bare trælst. Så tror jeg nok ligesom jeg syntes at det må være ligegyldigt om man er betalt blogger eller ej. Hvem gider bruge sin tilværelse på at brokke sig konstant?

Men det er meget apropo, hele den der med at alle blogger i dag. Og hvad blogger vi så om, og hvorfor blogger vi? Alle blogger vel tildels om noget folk gerne vil læse eller se ( i hvertfald de blogs der rent faktisk bliver læst ikk'?).. Så det er sådan et lidt narcistisk navlepillende selvrealiserende projekt det samtidig forsøger at være lidt socialt og skabe nye kontakter ved at fortælle folk det de gerne vil høre? Det er ret specilt, og jeg troede at tøserne i min folkeskole var overfladiske! Haha, det er jo uden sammenligning det her, den absolut mest overfaldiske selvcentrede socialenetværksform man overhovedet kan forestille sig! På facebook kan ens venner og (irriterende) kæreste da i det mindste stadig til en vis grad uploade billeder af én selv, som man så absolut ville have valgt fra hvis man selv havde stået for udvælgelsen. Det må da skabe et mere nuanceret billede. Men hvis vi skal lytte til Knud Romer burde vi alligevel alle sammen forlængst være logget af. Og han har sikkert ret, for vi indsnævrer bare vores verden. Vi tror vi er sociale på facebook og deler med gud og hver mand ( nogle af os gør virkelig også) men for mange vil det blive en udvalgt skare af gamle venner, bekendte og familie som i en eller anden grad genspejler vores egen realitet og bekræftiger os dagligt i vores egen verdens opfattelse. Og jo selvføgelig foregår der nogle livlige debatter derinde af og til. Men ærlig talt, hvem er 110% ærlig på fjæsen og gider sidde der og lange ud efter ens venner? Nej vi klapper hinanden lidt på skulderen og scroller videre..

Nå men faktisk var det jo fordi at jeg netop ville brokke mig, brokke mig over mine mistede billeder, og manglen på sejre ved symaskinen og at Bonderøven og alle de andre "gør det selv" mennesker i fjernsynet det er så smadder dygtige og pisse irriterende.. Men brokken må vente, sammen med billederne.. forhåbentlig bliver det her snart en blog med billeder igen!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...