søndag den 3. juni 2012

Dårligt tv og snot på hjernen..

Mens mit hoveds indhold af snot er kraftigt tiltagende bruger jeg eftermiddagen på sofaen. Og i dag er åbenbart dagen hvor Vampire Diaries starter forfra med hele fire afsnit i streg.. Dem kastede jeg mig selvfølgelig over. For hvorfor ikke? Ungdoms tv, uden nogen større kontekst end lidt nogenlunde velspillet amerikansk dramatik. Udført af nogle yderst veltrænede og yndige ung mennesker. Selvom at beauty faktoren er usandsynlig høj, er i dag lige akkurat såden en dag hvor man godt kan holde det ud, og i stedet bare labber det i sig. Ligesom alle TV2's gamle ungdoms serier (Buffy, Angel, Roswell etc.) plejede at kunne noget med at kombinere tæskelækker ungdom og bad ass ondskab så fungere hele det her vampyr univers tilpast fint, hvis der absolut ingenting brugbart skal fyldes på tænkeren (Muligheden for midlertidig hjernedødhed skyldet snot invasion foreligger - og jeg fralægger mig et hvert ansvar for indlægges egentlige indhold)..


Lighederne er ret hurtige at spotte og svære at overse

Roswell TV Show Cast Members

Jeg er ikke stor fan er hjernedøde, intetsigende tv serier. Men jeg er tilgengæld kæmpe fan af TV og nogle gange er den her slags altså bare tilpas vanedannende til at man påtrods af ens bedre viden bliver hængende, kopler sig på, zapper igennem, hen til, over på, frem imod og tilbage til..

Hmm, og så tænker jeg alligevel at det stikker lidt dybere end det. At der er et eller andet uungåeligt i vores natur, der påtrods af vores behov for tryghed og faste rammer, altid fristes, fascineres og drives en lille bitte smule af alt det vi vælger fra, i det øjeblik vi vælger trygheden fremfor friheden..
(Men igen, det er meget muligt at det blot er snotten der snakker!)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...