mandag den 25. juni 2012

Neon kantbånd

Jeg har lavet en lille mini tutorial/DIY om sædeopbevaring i bilen.. Den er ikke super detaljeret, jeg forklarer gerne nærmere hvis nogen skulle have lyst til at kaste sig ud i det..

Vi tager det lige bagfra - her endte jeg - fortsæt læsning og så ved du hvor jeg startede

Jeg kan godt få lidt spat af alle de her børne produkter som er så udpræget børneminded, at de er næsten uudholdelige at skulle blive set med. Her taler jeg altså om produkter som Disneys solskærmere til bilen - ja generelt Disney produkter og andre mere eller mindre totalt smagsforladte items. Heldigvis er babyindustrien en kæmpe industri og udvalget er som regel stort - selv for de mere kræsne.. Men den her gang kunne jeg altså ikke finde noget der passede mig. Da vi har en længere køretur foran os om et par uger, har jeg været på udkik efter opbevaring til bilsædet.. Jeg fandt følgende rundt omkring;




Og så tænkte jeg, det må kunne gøres bedre - uden det store besvær..


- Førsteudkast -

- Andet udkast -
- Til andet udkast hentede jeg inspiration fra denne fine design klassisker -
// Dorothee Becker: Utensilo Wall Organizer Small  //

- Materialer -
// Brunt lærred, Stof&Stil 12,- pr. meter // Neon fra Betty P // Prikket bomuld fra Betty P //

Stoffet blev lagt dobbelt for at give en kraftigere fundament.
Alle lommer blev først syet og riet hver for sig -
- og dernæst blev de syet på forsiden af min brune lærred/kanvas/what ever materiale

Da alle lommer var syet på forsiden som jeg ville have dem, lagde jeg mine to stykker brune lærred ret mod ret,
tilføjede mine neon bånd som skulle bruges i forbindelse med montering til sædet,
og syede hele vejen rundt.
Jeg lod selvfølgelig et lille stykke stå åbent (akkurat som hvis man syede et pudebetræk ell. lign) og lykkede det tilsidst, da jeg havde trukket det hele igennem, således at ret sidne vendte ud af.


Her burde det være til at se nogenlunde.
Lommerne på forsiden, og de korale bånd lagt indimellem retsiderne, således at de bliver hæftet til resten af arbejdet når siderne syes sammen..


Ret siden, efter siderne er syet

I toppen var det vigtigt for mig at jeg vidste sædeopbevaringen ville beholde sin facon. Derfor puttede jeg en pind i da jeg havde syet kanterne første gang, før jeg lukkede hullet.

Efter at have lagt pinden ind, til afstivning, syede jeg endnu engang hele vejen rundt. Pinden lå herefter fast, og hullet i bunden blev lukket..


De nederste bånd som skal rundt om sædet, fik velcro på..



Det endelige resultat.. Og så holdte jeg mig faktisk også på et meget fornuftigt udgift niveau. Da gurndmaterialet kun kostede de der små 12 kr. meteren (det var 2. sortering, dog uden man kunne se hvorfor) og jeg kun brugte én enkelt meter..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...