lørdag den 30. juni 2012

Sommer outfits og jersey på hjernen..

Jeg ville så gerne nå faktisk at få skrevet en smule konstruktivt her på bloggen inden turen går mod varmere himmelstrøg, men mine tanker er drilske for tiden og bliver konstant kastet frem og tilbage i hele lejligheden. Jeg forsøger at samle dem og regne ud hvad præcist man nu kunne få brug for i løbet af en måneds ferie. Vejret vil sandsynligvis byde på både kolde aftener i Holland og Tyskland og ulideligt varme dage i Frankrig og Spanien.. Vi tager første overnatning i det tyske, overnatter anden nat hos nogle af mine forældres hollandske venner, i Holland (selvfølgelig), og drager derefter videre mod Paris. Bassen har booket hele familien en campingplads et stykke uden for byen (Nej tak til camping i Bois de Boulogne, som vi besøgte for to sommer siden - Bois de Boulogne ligger virkelig fint i forhold til Paris centrum, men tilgengæld er området også bare kendt for lommetyve og prostitution).. Omkring midten af juli burde vi så havne i Barcelona, og forhåbentlig har vi stadig lidt mønter på kistebunden til et par ugers køretur hjem af sneglefart, efter en uges ophold i den catalonske hovedstad.. Pakningen er så småt ved at tage form, vi har mixet roadtrip musik (det skal til) og lånt lydbøger på det lokale bibliotek (Øvig Hippie og en Hemmingway klassiker). Derudover har vi alle, store som små pakket vores bedste bøger og fundet solbrillerne frem, vi er nææææsten klar nu!

I morgen pakker jeg så mine egne sager og kaster mig over lidt let eksamenslæsning, og jo jeg mener - lidt let - det bliver fuldstændig overfladisk og så må det bære eller briste. Første års semester bliver afrundet med en multiple choice test, som udgør en mindre del af en samlet eksamens karakter der bliver givet på andet semester. Jeg tager det helt roligt..

Måske der vil komme et par få "timet" indlæg imens jeg er væk (ja man kan skrive lidt i forvejen), men ellers vil der blive meget meget stille her i en månedstid. Mon ikke det går? Jeg glæder mig i hvert fald.. Lige nu bliver det til endnu en billedstorm. 

Male fingre

Bævernylonen er desværret havnet for langt nede og ikke helt på knæene som planlagt..


Khaki sommerjakke - det faldt mig ind at det var nemmer bare at sy foer i, det gav altså et lidt mere hippie begejstret 80'er udtryk end planlagt..


Nye ynglings - jersey for hele 25 øren
- og nye små solbriller fra genbrugen til en tier -



Liberty piping..




De sidste timer ved symaskinen udløb i dag (ja jeg har været nød til at sætte en deadline for mig selv - ellers sad jeg der endnu), og i et lille kort øjeblik fangede jeg faktisk mig selv grebet af panik, for jeg har jo stadig hoved fuldt af ideer der bare venter på at få luft og jeg har fundet en helt ny kærlighed til jersey (mere om det senere). 
Tanken slog mig instinktivt; kan man  tage en symaskine med på camping ? Jeg kunne ligesom se det for mig, men samtidig var det også lidt hårdt helt at skulle undvære den. 

I løbet af den sidste måneds tid har vi udviklet et helt kærlighedsforhold, og måske en mindre afhængihedssituation. Jeg har haft mange laster i løbet af mine korte 23 år, og lagt de fleste af dem har jeg lagt fra mig igen når tiden var til det, men jeg tror roligt at jeg kan skrive syning på som den nye faste. Nogen siger at summen af laster er konstant, vi udskifter blot lidt ind imellem. For mit vedkommende passer det hundrede procent. Men det er lidt som at være en alkoholiker bag en bar at være syglad og designstuderende.. I sidste uge måtte jeg afsted på stof indkøb to gange i forbindelse med skolearbejde, og begge gange fik jeg lige en liiiille smule jersey med til mig selv. For lige lidt mere kan man vel altid nå? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...