tirsdag den 24. juli 2012

Au revoir!

Før Barcelona gik turen forbi Paris. Igen boede vi bare på camping, og nød det enkle og nære udendørs liv. Det passede vidst alle fint, inklusiv mini manden..

Faktisk har han næææsten været der før, da største bassen og undertegnede besøgte den fine franske hovedstad for to somre siden. Da var mini manden stadig bare en lille blyp, men med det var han.. Den her gang var ingen i tvivl om hans tilstedeværelse, de franske duer blev i særdeleshed opmærksomme på hans besøg og fik ikke et roligt øjeblik så lange han var i nærheden - vi andre forsøgte at sluge frokosten imens, og håbede på 5 minutters madro..


Landegrænser og kulturelle forskelle er så fantastisk ligegyldige mellem børn..



Besøg hos Abercrombie & Fitch på Champs Elysees var en første gang for mig. Og hvilken oplevelse, den intense perfume duft kunne duftes helt ud på gaden, adskillige butikker væk. Selve butikken var overvældende, og det var svært ikke at få en anelse ondt af de stakkels ansatte.. Det er virkelig lidt af et amerikansk retail vidunder, men også bare såååå amerikansk.







Jeg har svært ved at "mærke" Paris på samme måde som man kan føle Amsterdam eller Barcelona pulsere omkring én. Men byens ubegribelige skønhed tager vejret fra mig hver gang. Selv lygtepælene er et mindre kunststykke i sig selv, og de mange flotte høje parisianske bygninger bliver kun mere elegante med årene. Byggestilen er så gennemført og typisk fransk, jeg suger det fuldstændig ukritisk til mig, og ville ønske at jeg kunne slæbe en mindre balkon, med tilhørende skodder, med mig hjem til kolde kedelige, udekorative Danmark.

Sidst jeg var i Paris sprang vi Champs Elysees over, simpelthen pågrund af turisterne og priotering. Der er virkelig meget at se i den smukke by. Den her gang startede vi derfor ved den gamle triumfbue og bevægede os derfra gennem byen, og ned af den kendte gade. Dog til stor skuffelse, den bød ikke på et videre inspirerende udvalg af butikker, udover den obligatoriske Louis Vuitton lå der faktisk både H&M og flere andre lavpris modevarehuse. Buhu for mig der havde forventet at opleve den franske udgave af Barcelonas Passeig de Grácia.

Men det var en dejlig dag, afsluttet i latinerkvarteret med stil. Treretters menu, godt nok indtaget i rengvejr,  men med en typisk rustik karaffel fransk bordvin og tilhørende hvidløgsmarinerede vinbjergsnegle til forret. Så bliver livet faktisk ikke meget nemmere..

Merci Paris - Au revoir!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...