mandag den 23. juli 2012

No more merci, danke, gracias or thanks..


Endelig med dansk jord under fusserne igen.. Efter godt tre ugers rejsen fra det jyske til det spanske, og hjem igen, er det alligevel lidt lækkert endelig at være hjemme. Jeg ved snart ikke helt hvor jeg skal starte eller slutte, jeg er så mættet af oplevelser og indtryk, at der nærmest ikke er plads til bare én eneste mere. Nu glæder jeg mig bare til afslapning, først ved mine søde forældre og dernæst ved de bedste svigerforældre, derover på øen (Ja, den der ø - men det skriver jeg altså ikke - lad os bare sige Dragør i stedet).

Rejsen i sig selv har været flot, budt på de fineste og største natur udfoldelser man kan forestille sig. Fra det flade Holland til høje og dybe bjerglandskaber gennem Spanien. Jeg ved godt at det virker nemmere at flyve, lettere, hurtigere og mere smertefrit, men jeg ville ikke undvære rejsen for noget i verden. At rejse, er virkelig at leve - no doubt. Og nogle gange er pointen ikke hvor meget man kan nå, på kortest mulig tid. Men derimod at tage sig tid til at opleve verdenen omkring én, at forstå den egentlige rejse. Og det gør man bare ikke ved at sætte sig i ét charter fly og på få timer blive bragt om på den anden side af jorden. Nogle gange skal det tage lidt tid - i hvertfald hvis man vil have en  idé om hvor langt man egentlig rejser, de forskellige landes finurligheder og forskelle.


Uhh i kan tro jeg har en lille Barcelona guide i ærmet, med fine fifs til lokale loppemarkeder, små gemte vintage stores og masser af lækre billeder. Men det må vente.. I aften har den stået på billed redigering, det er et større stykke arbejde - som altid. Man vil aller helst beholde nærmest hvert eneste, og det er så frygtelig svært at skulle vælge ud og vælge fra. Men jeg ved at det er nødvendigt hvis jeg nogensinde skal have plads til dem alle, og samtidig gide at kikke dem igennem igen om nogle år eller ti. Man skal være lidt kritisk.

I aften får I et udkast af landevejs billeder.. Det er et rimelig random udvalg - min hjerne kan ikke mere!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...