onsdag den 1. august 2012

Shopping i Barcelona!


Så landede vi langt om længe hjemme, i Ikast! Det tog sin tid, faktisk var det lige før jeg var blevet i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet gad hjem. Havde næsten glemt hvor fantastisk dejlig vores sofa er, hvor belejligt det er at have sit eget wc, sit eget køleskab, med eget mad og sit eget tv  med tilhørende fjernbetjening.. Lige nu har jeg snydt mig til en halvtimes alenetid, mens drengene henter alle vores kære planter hjem. De (planterne altså) har været pasning hos lidt familie i Herning, og efter sigende har de nydt opholdet!

Men lige et kort tilbage blik til vore nu månedslange rejse.. Shopping i Barcelona!
Der er simpelthen rekord mange dansker der i øjeblikket rejser til den populære ferieby, så måske, forhåbentligt er der nogen af alle jer Barcelona glade mennesker derude der kan få lidt glæde af dette lille indlæg!

Gaden med de hundrede butikker - dette er stedet hvor du finder alt fra Chanel til Colours of Benetton..

Denne fine spanske detail butik var en ny opdagelse for mig. Det fine spanske mærke Sita Murt/ byder på lækre naturmaterialer i dæmpede dusch farver. Men det mest i øjn faldende var mærkets formidable evne til at kombinere lækre kontrastfyldte materialer - virkelig en lille sanse oplevelse for øjne og fingre.

http://www.sitamurt.com/


Udover den kommercielle Passeige de Gracia er det gotiske kvarter et udemærket sted at lede efter lidt mere særprægede varer. Her kan der findes masser af fine små gamle antikvitets butikker, parfumeri, håndlavede læder varer og andre mindre detail forhandlere.

Hvis jeg lige skal nævne nogle få man nødigt skulle gå glip af er det først og fremmest værd at nævne ;

La Basilic Galeria





Dette overvældende galleri, byder seriøst på en fantastisk rejse gennem det særeste og mest vidunderlige spanske smykkeunivers. Butikken byder på noget for en hver smag - and then some!

Typisk spanske legesyge designs, hvor man hverken har holdt sig tilbage for funktion, farve kombinationer eller fantasiensgrænser, er mildest talt forfriskende og en anelse forførende.. 
Derudover byder butikken også på fine stilrene, designs som selv den mest kritiske designstuderende kunne forelske sig hovedløst i. En oplevelse man bør give sig selv!



Ikke langt derfra, på et lille hjørne, i en af de mindre sidegader, ligger denne lille, men meget fine, vintage store. Den rummer beklædning til både el hombre såvel som til os kvinder. Udvalget virker velovervejet og i virkelig fin tråd med tidens trends og tendenser. Et must see hvis du spørger mig..


Love Vintage
Carrer Bertrellans 5,
Barcelona
08002




http://www.lovevintagestore.com/ 

Ikke langt fra Love Vintage, på vej ud mod La Ramble ligger denne lille afrikansk/indiske butik. Den er meget lignende diverse danske butikker i samme stil. Men stadig fin og har alt fra drømmefangere til marokkopuder..



I lørdags var basserne og jeg et smut forbi hovedstaden, midt i lørdags travlheden. Vi parkede ved Gothersgade (dvs. lige efter Kongens Nyhavn, omkring et stenslag fra Line&Jo), og gik så i de små gader ind mod storkespringvandet. Det slog mig ret hurtigt hvor fantastisk meget København har at byde på design mæssigt, specielt i sammenligning med Barcelona. Det kan godt være Barcelona er skøn, men ikke et must hvis det er en god solid shopping tur man er på udkik efter i sin sommerferie, hvis du spørger mig..

Fortsat god onsdag derude - nu vil jeg nyde livet på min dejlige sofa lidt!

- Lille bonus info; Hvis du kunne tænke dig at få flere fine og brugbare Barcelona tips, så kik forbi hjemmesiden her, "Barcelona.dk". Det er en super fin side, der faktisk dækker Barcelona-ferie-oplevelsen i hele dens mangfoldighed.. God fornøjelse!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...