tirsdag den 11. september 2012

DIY mobil sleeve


Puha, jeg har tænkt de sidste dage. Jeg købte ny telefon i sidste måned og den trængte altså til lidt polstring. Tænkte mobil sleeve, gerne quiltet. 

Men altså, quiltning var en første gang for mig, "taske" syning var en første gang, og hele mønsteret skulle tegnes, tænkes, prøves og re-tænkes op til flere gange før jeg nåede frem til et nogenlunde resultat. 

At jeg så i sidste øjeblik alligevel glemte hvad jeg havde besluttet, lavede åbenlyse fejl og slutteligt måtte indrømme at jeg som altid har været stædig og sandsynligvis ville have fået et bedre resultat hvis jeg  var gået på krompromis med materiale valg.

Men det gjorde jeg altså ikke, yderste lag er ren uld (grå meleret) og inderste er et lag voksdug, et lag plade vat og så inderst et lag karamelfarvet babyfløjl. 




Og her kommer så fejlen. Foeret (fløjlen) skulle egentlig have siddet på indersiden (selvfølgelig), dvs. den anden side af lynlåsen, og derved have beskyttet mobil mod lås. Det glemte jeg altså et eller andet sted under vejs, og til sidst orkede jeg bare ikke lave mere om. Måske jeg gøre det en af de næste dage, når jeg bliver irriteret nok..


Quiltning på indersiden, dejlig blød og puffy..

Første forsøg; quiltningen i denne er finere og fungere langt bedre. Man bliver hele tiden klogere ikk'!


Tanke proces..


Nå men på trods af åbenlyse skønhedsfejl lykkedes det faktisk nogenlunde, og jeg er sikker på at hvis man blot valgte lidt tyndere materialer og holdte sig planen for øjet vil det straks lykkes endnu bedre næste gang.

Det har faktisk været virkelig svært at regne ud det her. Jeg har kikket på flere forskellige mobil sleeve DIY's rundt omkring og generelle taske DIY's.
Tanken var at jeg ville have et sleeve der både beskyttede mobilen, og samtidig gav mig mulighed for nemmere at transportere den rundt omkring (jeg har sjældent mobil venlige lommer i tøjet). Jeg kunne selvfølgelig have syet et helt traditionelt sleeve (lille lomme med fin knap og elastik), men jeg synes lynlåsen var på sin plads. Selvom det gjorde projektet 30.000 gange mere besværligt. Specielt fordi det selvfølgelig betød ingen grimme kanter. Så nu ser den faktisk næsten pænere ud indeni end uden på..

Inspiration til sleeves kan hentes her;
http://fruflittig.blogspot.dk/2012/03/diy-toilettaske.html (virkelig fin DIY på toilettaske - hvilket er meget universelt)
http://noerkleriget.blogspot.dk/2012/07/jeg-quilter-sgu-quiltet-iphone-etui.html
http://binemor.blogspot.dk/2012/06/diy-iphone-sleeve.html?showComment=1341643768600#c3427301517304077432 (Rigtig fint fif om voksdug i sleevet mod fugt skader)



3 kommentarer:

  1. Den er da blevet fin! Jeg kan rigtig godt lide, at du har lavet den i grå filt og lynlåsen er ret sej. I forhold til, hvor avanceret det projekt er, synes jeg bestemt ikke, du har lavet mange fejl. Jeg ville slet ikke kunne sy sådan en der ;-) Måske fordi jeg aldrig forbereder mig inden, ligesom du gør. Måske skulle man prøve det engang... :)

    Og tak for din søde kommentar på min blog, jeg håber du har set, at jeg har svaret. Du har hermed også en ny læser på din blog, jeg glæder mig til at følge med her <3

    SvarSlet
  2. Ih hvor er du sød. Mange tak!
    Hehe, nej forberedelse er trælst, men nogle gange er det bare et must. Jeg springer ellers oss helst over :)

    Var så lidt, og tak, i lige måde :)
    God weekend!

    SvarSlet
  3. Hold da op den er sej... Sikke et flot stykke arb og den orange detail er prikken over det hele.
    Velkommen på min blog og er hermed fast læser hos dig.
    Rigtig god Søndag.
    Kh Anja.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...